Els nens amb ordinador milloren més, sobretot en matemàtiques

El Parc d’Innovació La Salle, Toshiba i el parvulari de La Salle Bonanova, a Barcelona, han realitzat el primer estudi europeu sobre l’impacte de les tecnologies en l’educació i l’aprenentatge en nens de 3 anys.

Durant tres mesos es va avaluar l’evolució de 52 nens en l’aprenentatge de les matemàtiques. A la meitat se’ls va substituir les eines tradicionals d’aprenentatge (quaderns, llapis, llibres i pissarres) per un entorn digital amb accés web sense fil i tablet PC al costat d’un programari de continguts digitals, un projector i una pissarra digital. El 84,6% dels alumnes que han usat els tablets PC van finalitzar l’avaluació de trimestre amb una puntuació de notable (7 o més sobre 10) davant del 57,7% dels alumnes sense PC.

L’informe planteja altres avantatges, com la incidència directa de la tecnologia en l’eficàcia de les classes. Els nens amb portàtils van realitzar quatre vegades més exercicis i els seus professors van reduir a la meitat el temps d’explicació i correcció. Els nens van realitzar una avaluació inicial i una altra final de matemàtiques. Els d’ordinadors van incrementar la mitjana de 3,4 a 8,5 mentre que la resta només van passar de 4,7 a 6,9 punts.

Font: El País

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: