Les marques tecnològiques, entre les més poderoses

Les marques tecnològiques cada vegada són més poderoses mundialment i en part gràcies a l’ascensió dels mercats emergents. Aquesta és una de les conclusions que es desprèn de la publicació del rànquing BrandZ, desenvolupat per Millward Brown Optimor i en el qual es recullen les 100 marques més poderoses combinant les valoracions dels consumidors amb els resultats financers de les empreses.

“La incorporació dels sectors tecnològics en països que abans no estaven com a Brasil, Xina, Índia i Rússia on ha entrat la telefonia mòbil ha permès aquest ‘boom tecnològic’ i cap destacar que apareixen 28 marques del sector tecnològic en el rànquing”, explica Pilar Pérez, directora general de Barcelona de Millward Brown.

Per segon any consecutiu Google encapçala aquest rànquing, seguit de General Electric, Microsoft, Coca Cola i China Mobile, que repeteixen els mateixos llocs que l’any passat. Pel que fa a la presència de les marques espanyoles continuen entre les 100 marques més valorades Banc Santander (lloc 48 ) i Zara (84) i apareixen per primera vegada BBVA (77) i Movistar (88).

Una altre de les dades a destacar de l’estudi, que ha contat amb l’opinió d’un milió de consumidors i s’han analitzat 50.000 marques en el món, és que el valor de totes les marques s’ha incrementat aquest any en un 21% i “no deixa de sorprendre perquè vivim en una època de turbulències econòmiques i varem detectar que les grans marques surten reforçades ja que han incrementat molt el seu valor i en alguns casos ho han duplicat”.

Tendències
“La diferència entre els productes cada vegada és menor i la diferenciació entre una marca i una altra ve justament per la imatge, la comunicació i decisions més emocionals dels consumidors”, explica Pérez.
Una altra de les tendències des del punt de vista dels consumidors és que “ara tenen un poder que abans no tenien i poden convertir-se ells mateixos en portaveus a través per exemple d’internet tenint una major capacitat per a influir i controlar el que les marques fan”.

La directora general de Millward Brown de Barcelona també apunta que es comença a incorporar altra sèrie de valors com els de tipus ecològic: “Els consumidors no només es preocupen si una empresa destina ajudes socials a través d’una fundació sinó que també tenen en compte si està reciclant i els materials utilitzats dels seus productes”.

Font: La Vanguardia

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: