HP i EDS reforcen el lideratge d’EUA en l’àrea de serveis TIC

La nova empresa forma un triumvirat amb IBM i Accenture, per davant de les companyies índies, japoneses i europees.

Després de diverses setmanes de remors, Hewlett-Packard va anunciar el 13 de maig un acord per a la compra de EDS, una operació valorada en 13.900 milions de dòlars (uns 8.970 milions d’euros). Un moviment amb el qual l’empresa pretén reforçar-se en el món dels serveis i competir amb IBM, el seu principal rival en la disputa per ser el major grup tecnològic mundial per ingressos.

L’operació reforça el poder d’EUA en aquest negoci. Entre les cinc primeres companyies del món en aquest àrea hi ha quatre nord-americans: IBM, la nova HP-EDS, Accenture i CSC, que en el seu conjunt tenen una quota de mercat del 24%, segons dades de la consultora Gartner. Només la japonesa Fujitsu Services, amb una quota del 4%, té lloc en aquest privilegiat ranking.

L’anunci de la compra de EDS per HP ha convençut als analistes de la necessitat de noves fusions a curt termini. Ivan González, director d’anàlisi de Penteo, veu moviments entorn de grups europeus com Capgemini, T-Systems -filial en aquest àrea de Deutsche Telekom-, Atos Origin o l’espanyola Indra, però, sobretot, alerta que no cal perdre de vista als gegants indis com Infosys, Wipro, Tata o Satyam. De fet, en els últims mesos hi ha hagut intenses remors sobre un suposat interès de Infosys per Capgemini o Atos para guanyar posicions a Europa. La integració d’empreses del Vell Continent seria bé vista per la Comissió Europea, segons adverteixen analistes consultats per CincoDías. ‘El sector dels serveis tecnològic és ja tan crític com pugui ser el de l’energia, i la UE no ha de perdre més terrè enfront d’altres àrees geogràfiques com EUA i l’Índia’, opina González.

Alguns experts, no obstant això, no tenen clar que aquest procés de concentració pugui donar-se de manera fàcil. Virginia Pérez, analista d’estalvi Corporació, creu que les consultores tecnològiques europees estan molt lligades als governs dels seus respectius països i treballen en segments molt sensibles per a l’estat com la seguretat nacional i la defensa. ‘Ala governs no els agradaria que aquestes àrees poguessin estar sota control estranger’, assenyala aquesta analista, qui veu més factible que aquestes signatures europees puguin unir-se en consorcis per aspirar a contractes de major grandària amb grans corporacions empresarials. Potser una raó similar és la qual ha pogut afavorir la irrupció de HP en EDS, que amb la compra tanca el pas als gegants indis del sector tecnològic. En el sector s’havia remorejat que Infosys, Tata o Wipro estaven interessats en EDS, que a l’any percep més de 2.000 milions de dòlars en ingressos pels seus contractes amb l’administració nord-americana. Sigui com fos, la veritat és que Mark Hurd, conseller delegat de HP, ha triat un bon moment per portar a terme l’operació. Les accions de EDS acumulaven una caiguda en Borsa superior al 30% durant l’últim any.

La fusió de HP i EDS a Espanya situa al fabricant informàtic com un dels principals proveïdors de serveis. El grup contarà amb una plantilla de 5.000 empleats en aquest àrea de negoci, dels quals 3.200 vénen de la signatura adquirida. I la seva facturació anual en aquest segment superarà els 600 milions d’euros, la xifra resultant dels ingressos d’ambdues signatures per separat en 2007.

En el seu conjunt, HP va registrar en la seva filial espanyola, presidida per Santiago Cortés, uns ingressos de 2.215 milions d’euros. Ara, amb EDS, l’empresa informàtica es troba amb un soci que conta amb bones capacitats en serveis de hosting i gestió de centres de processos de dades i de comunicacions en el mercat espanyol. Per exemple, l’empresa opada posseeix un important centre de outsourcing a Barcelona. Sens dubte una posició forta per competir amb altres gegants dels serveis a Espanya com IBM o Accenture. Per exemple, aquesta última té actualment 12.000 empleats a Espanya (és el tercer país del món per plantilla per darrere de la Índia i EUA) i durant el seu últim exercici fiscal (acabat el 30 de setembre) va facturar 845 milions d’euros. Encara així, la nova HP-EDS s’enfronta a alguns reptes locals.

La signatura adquirida, que conta amb grans clients com Telefònica, Repsol, La Caixa i Bankinter, ha vist com en els últims anys perdia capacitat per créixer. ‘Dintre de la gran empresa ja té una gran quota de mercat, que té difícil ampliar, i li costa trobar clients en la petita i mitjana empresa perquè EDS no és el proveïdor que ofereix els preus més atractius’, expliquen diferents analistes. I és que la nova HP-EDS, a més de rivalitzar pels clients amb grups internacionals com IBM, Accenture, T-Systems, Atos Origin, Fujitsu Services, Capgemini o Steria, ha de plantar cara a la competència local. Indra, Telvent, Tecnocom, Everis, Ibermática o IT Deusto ‘fan ofertes més ajustades’, continuen.

Font: CincoDias

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: