Google a la recerca de si mateix

A principis d’aquest Novembre, Google anunciava una iniciativa que permetrà que les eines de les xarxes socials funcionin en diversos llocs web. Així mateix, Google signava acords amb 33 socis per a desenvolupar un programari que donarà pas a una nova generació de telèfons mòbils. Tots aquests projectes il·lustren la determinació de l’empresa per a seguir ampliant el seu territori, encara que per a això haurà d’enfrontar-se a nous reptes.

La qüestió és: Cap a on es dirigeix Google?

google.jpg

És capaç Google de gestionar el seu creixement? Hauria de diversificar-se més enllà del seu actual interès en els ingressos procedents de la publicitat? Pot ser prou àgil com per a romandre fidel a les seves arrels empresarials i al mateix temps defensar els seus projectes actuals? Corre el risc de sofrir un contraatac a mesura que s’introduïx en nous mercats?

El 1 de novembre Google anunciava el llançament de OpenSocial, un conjunt d’eines que permet que els programadors puguin afegir per a afegir noves característiques en els llocs web de xarxes socials. Encara que els llocs de xarxes socials més coneguts són MySpace i Facebook, existeixen dotzenes de llocs similars que aconsegueixen convocar a gent al voltant d’interessos comuns.

El 5 de novembre Google i altres empreses anunciaven la signatura d’un acord, el Open Handset Alliance, amb un grup d’empreses de tecnologia sense cable, incloent Sprint, T-Mobile,NTT DoCoMo, Qualcomm i Motorola. En aquest acord es manifestava la seva intenció d’utilitzar el programari de Google en la nova generació de telèfons mòbils. Aquest programari, cridat Android, inclou un sistema operatiu i aplicacions de programari per a mòbils que es distribuïxen gratuïtament per l’empresa a través d’una llicència de programari “de font oberta”.

El denominador comú de la majoria dels projectes de Google és la publicitat, que suposa pràcticament la meitat dels ingressos de l’empresa. La creixent oferta de serveis de Google brinda a l’empresa més oportunitats per a vendre anuncis. Hauria de Google seguir centrada en la publicitat, investigar com fer que l’empresa creixi o trobar nous negocis per a diversificar les seves fonts d’ingressos?

Encara que molts puguin considerar que l’estratègia de Google és una mica dispersa, tot el món espera que l’empresa segueixi llançant nous productes i engegui noves iniciatives. Però ara Google haurà d’enfrontar-se al fet que ja no és una empresa de recent creació que acaba d’aterrar, sinó l’empresa dominant en el mercat. La qüestió és si Google pot madurar sense perdre la seva energia i vigor característics de la joventut que tants èxits li ha proporcionat.

Font: http://www.wharton.universia.net

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: