Evitar l’estalvi de costos com únic motiu de outsourcing

Segons Gartner, l’estalvi de costos continua sent el principal factor que mou a les empreses a emprendre projectes de outsourcing. No obstant això, la consultora recomana concedir, almenys, la mateixa importància a altres factors.

costs.jpg

Gartner argumenta que tal enfocament fan a les empreses concentrar-se en els guanys a curt termini i per tant desenvolupar estratègies incapaces d’aconseguir els màxims beneficis del outsourcing a més llarg temps, que al final provocarà les crítiques dels directors de negoci.

A més, molts dels estalvis previstos no s’aconseguiran amb el consegüent fracàs en els objectius perseguits pel projecte. Per exemple, segons Linda Cohen, vicepresidenta i analista de Gartner, “al principi d’un gran projecte de outsourcing, les empreses rebran dels seus proveïdors ofertes d’economies d’escala basades en un creixement que gairebé cap companyia en solitari pot assegurar. “Per altra banda, encara que s’assolissin els beneficis derivats de tals economies d’escala, només es percebran en una ocasió, al segon o tercer any”.

Cohen també argumenta que alguns dels contractes de outsourcing d’infraestructures a llarg termini signats fa tres o quatre anys en ocasions s’han convertit en acords extremadament cars, atès que l’adequat de tals preus s’estima comparant-los amb els costos d’infraestructura, els quals són avui molt més barats. En conseqüència, si l’acord original no s’ha renegociat, el servei probablement resultarà avui injustificadament car.

Un mercat en constant canvi

En opinió de Cohen, pràcticament impossible predir si l’estalvi de diners derivats del outsourcing avui seguirà existint a llarg termini donat la naturalesa especialment dinàmica del mercat i de les organitzacions actuals. Per tant, es fa necessari justificar els projectes de externalización mitjançant altres argument. “Òbviament, aconseguir major control sobre els costos al llarg del temps constituïx un dels beneficis de la externalizació, però aquest factor ha de ser equilibrat amb altres grans avantatges d’aquestes alternatives”, conclou Cohen.

Aquests avantatges inclouen, segons Gartner, a més de l’estalvi de costos al llarg del temps, la possibilitat de contar amb professionals de TI altament qualificats en una o altra àrea quan es requereixin; l’alliberament dels recursos humans TIC de les tasques externalitzades, el que li permetrà centarse en serveis de missió crítica i de major valor estratègic per al negoci; l’increment de la qualitat del servei; i, finalment, l’escalabilitat pràcticament il·limitada sense necessitat d’invertir temps ni capital en l’adquisició i engegada de nous recursos.

Font: CIO España

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: