Desconeixement del valor real dels acords de outsourcing

Más de quatre de cada deu negocis són incapaços de quantificar els beneficis dels seus contractes de outsourcing, segons revela una recent investigació de KPMG International.

foto_business1.jpg

L’estudi, basat en enquestes realitzades a CIOs i alts executius de més de 650 grans empreses de tot el món, també posa de manifest que el 42% dels acords de outsourcing no se suporten sobre esquemes formals de mesurament estratègic.

Gairebé quatre de cada cinc entrevistats admet no conèixer amb precisió el cost associat al procés de selecció dels seus proveïdors de serveis externalitzats. En general els CIOs van manifestar sentir-se satisfets amb els seus contractes per a aquest tipus de serveis, però un 60% van reconèixer que els problemes amb els seus proveïdors estaven gairebé sempre relacionats amb les relacions personals durant el procés de selecció; un fet que KPMG atribuïx a l’error de considerar sovint la sintonia entre les cultures corporatives del proveïdor i de l’empresa que contracta els seus serveis com una quelcom, en el millor dels casos, secundari.

Segons Egidio Zarreda, màxim responsable mundial per a TI de KPMG, creu que, a la llum dels resultats de l’estudi, s’ha produït un canvi positiu en el mercat. Encara que actualment les empreses tenen una opinió satisfactòria respecte dels seus acords de outsourcing, fa uns anys, durant els primers anys d’aquest negoci, la majoria considerava que els serveis externalitzats mai eren proporcionats de manera adequada. “No obstant això, les empreses han de ser capaces de contrastar els beneficis concrets que el outsourcing els proporciona. No és suficient la impressió sustentada per alguna evidència anecdòtica que tot va bé”.

Zarrella subratlla que és essencial que les organitzacions deixin d’ignorar valor estratègic del outsourcing. “El seu potencial ha de ser tret a la llum mitjançant mesuraments més consistents contrastades amb les condicions de prestació recollides en els contractes i altres mètriques capaces d’avaluar les relacions amb el proveïdor de serveis”.

Font: Computerworld

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: